Du är anmäld!

 

Köp träningskit hos Sportamore här

Det finns många fördelar med cirkelträning. Först och främst kan du själv bestämma vilka övningar du vill göra och det finns egentligen inga gränser för vilka övningar du kan göra och vilka kroppsdelar du kan träna. Oavsett om du har massor av träningsutrustning du kan använda eller om du vill använda din egen kropp finns det massor med möjligheter.

Cirkelträning är riktigt bra träning. Anledningen till detta är att du tränar hela kroppen och du kan träna mycket varierande. Antigen kan du träna hela kroppen under ett träningspass eller så kan du välja specifika kroppsdelar om du vill. När du skapar en cirkel, är det viktigt att tänka på vad du vill träna och hur du vill träna. Du bör också tänka på hur länge du ska arbeta och och hur långa raster du vill ha. Tränar du uthållighet vill du kanske köra lite längre arbetstid, medan det kan vara okej att skära ner på arbetstiden om du vill träna mer explosivt. Tränar du till exempel vanlig styrka på andra dagar i veckan borde du passa på så att du inte överbelastar enskilda kroppsdelar under en träningsvecka.

Det finns några enkla riktlinjer i åtanke när den du skaper ett cirkelpass. Välj mellan 5-10 övningar och arbeta med hög intensitet. Kör 30-45 sekunder arbetstid med korta raster. Repetera cirkeln 2-3 gånger.

I samarbete med

Stäng