Träningsprogram till Abilica FitnessBand

Abilica FitnessBand kan man enkelt ta med sig var som helst. Bandet är tillverkat av naturgummi och finns i tre motståndsnivåer. För nybörjare rekommenderas den lätta varianten, om du är tränad mellan versionen och är du bra tränad den hårda versionen. Abilica FitnessBand passar bra till styrketräning av båda över- och underkroppen. Kan även användas till olika uppvärmningsövningar.

Köp FitnessBand nu.

1.

Stående bicepscurl med Abilica FitnessBand

Antal repetitioner: 3 set med 15 repetitioner
Tränar: Armens framsida

Ställ dig på bandet med fötterna i ungefär höftbredds avstånd. Ta ett ordentligt tag runt bandet och spänn kärnmuskulaturen. Börja med att dra armarna långsamt mot bröstet. Tänk på att hålla in armbågarna mot kroppen. Sänk ner armarna till utgångsläget långsamt och kontrollerat. Håll emot på vägen ner. Andas långsamt och kontrollerat under hela rörelsen.

2.

Stående axellyft åt sidan med Abilica FitnessBand

Antal repetitioner: 3 set med 15 repetitioner
Tränar: Axlarna

Ställ dig på bandet med fötterna i ungefär höftbredds avstånd. Ta ett ordentligt tag runt bandet och spänn kärnmuskulaturen. För båda armarna kontrollerat ut åt sidan med så raka armar som möjligt. Dra skulderbladen inåt och neråt.  Stoppa i axelhöjd. Sänk ner båda armarna långsamt och kontrollerat. Andas långsamt och kontrollerat under hela rörelsen.

3.

Triceppress med Abilica Fitnessband

Antal repetitioner: 3 set med 15 repetitioner
Tränar: Armarnas baksida

Ställ dig på bandet med en fot och dra bandet bakom kroppen. Ta ett ordentligt tag runt bandet med båda armarna bakom huvudet och spänn kärnmuskulaturen. Pressa armbågarna ihop och in mot öronen, för båda händerna uppåt. Sträck ut armarna högst upp. Undvik att böja ryggen.  Sänk ner båda armarna långsamt och kontrollerat. Andas ut när du för armarna uppåt och andas in på vägen ner. Glöm inte att magmusklerna ska vara spända hela tiden.

4.

Sittande rodd med Abilica Fitnessband

Antal repetitioner: 3 set med 15 repetitioner
Tränar: Rygg och armar

Sätt dig på rumpan med sträckta ben, rak rygg och sänkta axlar. Fäst bandet under fotsulorna och ta ett ordentligt grepp med händerna i den andra änden. Dra bandet bakåt till höfterna, rulla axlarna bakåt och pressa samman skulderbladen. Håll emot i bandet på vägen tillbaka till utgångsläget. Andas långsamt och kontrollerat under hela rörelsen.

5.

Benpress med Abilica FitnessBand

Antal repetitioner: 3 set med 15 repetitioner
Tränar: Säte, lårens baksida och ryggen

Stå på alla fyra med knäna under höfterna och armarna rakt under axlarna. Fäst bandet under den ena fotsulan och ta ett ordentligt grepp med händerna i den andra änden. Börja med böjt knä, håll ryggen rak och spänn magmusklerna. För långsamt benet bakåt och spänn sätesmusklerna ordentligt. Håll benet kontrollerat på väg tillbaka ner igen. Andas långsamt och kontrollerat under hela rörelsen.

6.

Sidopress med Abilica FitnessBand

Antal repetitioner: 3 set med 15 repetitioner
Tränar: Lår och säte

Knyt samman bandet.  Fäst bandet direkt under knäna. Stabilisera tyngden på den ena foten. För försiktigt den ena benet utåt med hjälp av sätesmuskulaturen. För tillbaka benet lugnt och kontrollerat. Öka svårighetsgraden genom att göra bandet kortare. Andas långsamt och kontrollerat under hela rörelsen.

7.

Utåtrotation med axlarna med Abilica FitnessBand

Antal repetitioner: 3 set med 15 repetitioner
Tränar: Baksidan av axlarna och ryggen

Håll i bandet med båda händerna. Placera den ena armen vid höften och den andra handen precis vid naveln. Ha armbågen vinklad i ungefär 90 grader. Rotera lugnt bak mot skulderbladet så långt du kan, tänk på att hålla armbågen intill kroppen under hela rörelsen. Undvik att röra överkroppen, det är bara armarna som ska röra sig. Släpp långsamt tillbaka armen mot naveln. Tänk på att andas kontrollerat och jämnt under hela övningen.

Köp ditt Abilica FitnessBand nu.

Stäng