Träningsprogram till Abilica MedicineBall

Medicineball är väl ägnad till användning i olika situps varianter. Ger magmusklerna en rejäl ökt! Jättebra för att träna skuldror, armar och core muskulaturen i ryggen.

Köp MedicineBall nu.

1.

Knäböj med uppkast

Stå med fötterna lite drygt i höftbredd. Gå ner så djupt du kan med bibehållen rak rygg och knäna i linje med fötterna. Hela foten ska vara i marken. Håll bollen i brösthöjd nära kroppen. När du ställer dig upp pressar du iväg bollen upp i luften.

2.

Utfallsgång med swing

Gör ditt utfall genom att ta ett kliv fram med valfritt ben. Håll höftbredd mellan fötterna för god balans. Böj båda knäna till ca 90 grader. Rak i överkroppen. Svinga
bollen över huvudet med så raka armar du kan mot den sida där du har ditt främre ben. Svinga åt andra hållet samtidigt som du tar ett steg framåt med bakre benet.

3.

Pushup med en hand på boll

Ställ dig i position för en pushup med en hand på bollen. Justera fotbredd efter hur bra balans du har. Gör en pushup. När du står på raka armar flyttar du bollen under bröstet till andra armen och upprepar. Spänn magen och håll höften så still du kan när du flyttar bollen.

4.

Pushup med fötterna på bollen

Ställ dig i position för pushup. Bröstet ska vara över armarna. Placera fötterna på bollen. Rak i kroppen med spända ben. Böj armarna tills du är ca 90 grader i armbågsleden. Pressa dig tillbaka upp.

5.

Twist

Sätt dig på rumpan. Raka ben. Luta dig bakåt tills att du är på väg att tippa bakåt. Håll den positionen och gör en rotation i bålen från sida till sida. Håll bollen i linje med ditt bröstben och vrid kroppen så långt du kan. Behåll en tänkt linje mellan bollen och ditt bröstben.

6.

”Good morning” med medicinboll

Stå med drygt höftbredd och med lätt böjda knän. Håll bollen med båda händerna. Fäll överkroppen framåt så långt du kan med svank i ryggen. Spänn magen. Res dig upp. Upprepa.

7.

Rotation med boll till motsatt axel

Stå med drygt höftbredd och med lätt böjda knän. Håll bollen med båda händerna i höjd med naveln. Rotera åt valfritt håll och lyft samtidigt bollen till axeln på den sida du roterar mot. Sänk bollen och rotera åt andra hållet och lyft bollen över axeln på samma sida som du roterar mot. Spänn magen genom hela rörelsen.

8.

Crunch

Ligg på rygg med fötterna i golvet. Håll bollen mellan båda händerna. Starta med skuldrorna precis ovanför marken. Rulla ihop magen. Bromsa rörelsen ner. Vänd tillbaka upp innan skuldrorna tar i underlaget. Avspänd i nacken.

Köp din Abilica MedicineBall nu.

Stäng