Träningsprogram till Abilica WeightVest

En viktväst är perfekt för spänstträning, löpning och promenader. Kan också användas i fotboll, handboll och andra idrotter.

Köp WeightVest nu.

1.

Knäböj

Stå med fötterna i höftbredd. Gör din knäböj så långt ner du kan med bibehållen rak rygg och knäna i linje med fötterna. Hela foten ska vara i marken.

 2.

Utfall

Ta ett kliv framåt med valfritt ben. Håll höftbredd i ditt steg så du har god balans. Låt kroppen sjunka ner mot marken som ett lod genom att böja båda knäna till ca 90 rader. Hela främre foten ska vara i marken. Rak i ryggen.

3.

Pushups

Stöd på raka armar och tår, alternativt knän. Armarna brett isär, sträck höften och spänn magen. Låt bröstet komma över armarna. Böj armarna tills armbågen har ca 90 graders vinkel. Pressa tillbaka upp.

4.

Burpees

Pushups på fötterna eller knäna med upphopp. Spänn magen när du hoppar isär och ihop. Landa genom att direkt göra en knäböj ner på huk.

5.

Stående planka med rotation

Stöd på raka armar och tårna, bred fotisättning.
Armarna ska vara rakt under axlarna. Spänn kroppen. Lyft valfri arm tills den är rakt ut åt sidan av kroppen. Rotera sedan med hela överkroppen till armen pekar rakt upp. Kom tillbaka till utgångsposition och byt arm.

6.

Plankan

Ställ dig på armbågarna. Armbågarna ska vara rakt under axlarna och underarmarna ska peka rakt fram. Sätt ihop fötterna och stöd på tårna. Spänn kroppen och skapa en rak linje mellan knä-höft-axel.

7.

Plankan med benbyte

Samma utgångsposition som plankan på båda benen. Lyft ena benet strax ovanför marken och pressa det så långt isär från det andra benet som möjligt. Behåll rak höft och ha foten nära underlaget. Kom tillbaka till utgångsposition och upprepa med det andra benet.

8.

”Daggmasken”

Stöd på händerna och hela foten med raka ben. ”Promenera” fram med händer tills du står i en plankposition på raka armar och sträckta ben. Promenera med raka ben mot armarna tills du kommit till utgångspositionen igen. Upprepa.

Köp din Abilica WeightVest nu.

Stäng