Vanliga frågor

Här hittar du svar på vanliga frågor som kunder bruker ställa oss.

Jag vill göra en ny beställning

Nej, vi skickar endast till Sverige.

Att beställa varor från Abilica är väldigt enkelt. Hitta din vara i shoppen och lägg till produkten i varukorgen. Sen kan du välja att beställa flera produkter eller checka ut och betala för den ena produkten.

Vi skickar ut orderbekräftelse på mejl när du har beställt varor.

Har du problem med att lägga en order kan du kontakta hos genom kontaktschemat under.

Leveransfrågor

Paketet ligger kvar i två veckor innan det skickas tillbaka.

Frakten visas när du beställer varorna.

Om varan finns i lager tar det mellan 5-7 arbetsdagar.

Du blir kontaktad på telefon, antigen genom SMS eller telefon.

Du får besked på telefon eller genom post när paketet har kommit och vart du kan hämta paketet.

Kontakta oss genom kontaktschemat längst ner på sidan så hjälper vi dig.

Väger varorna mindre än 20 kg och är kortare än 150 cm kan du hämta paketet i närheten av där du bor. Du får besked vart du ska hämta paketet på telefon. Väger varorna över 20 kg blir det levererad hem till dig. Du kommer få besked per telefon innan leveransen.

Kontakta oss genom kontaktschemat längst ner på sidan så hjälper vi dig.

Service och reservdelar

Abilica är en del av Mylna Sport AS, som är känt för att ha marknadens bästa service/eftermarknad för träningsutrustning. Alla produkter som bär Mylna Sport Services stämpel erbjuder den bästa servicen när du behöver nya delar eller reparation av din träningsutrustning. Mylna Sport Service löser de allra flesta problem per telefon, men tillhandahåller också servicetekniker som kommer hem till dig om det behövs.

Besök Mylna Servicecenter här

Abilica är en del av Mylna Sport AS, som är känt för att ha marknadens bästa service/eftermarknad för träningsutrustning. Alla produkter som bär Mylna Sport Services stämpel erbjuder den bästa servicen när du behöver nya delar eller reparation av din träningsutrustning. Mylna Sport Service löser de allra flesta problem per telefon, men tillhandahåller också servicetekniker som kommer hem till dig om det behövs.

Besök Mylna Servicecenter här

Abilica

Våran kundtjänst har inga öppettider. Vi svarar så snabbt vi kan på era frågor som kommer via kontaktschemat på våran sida.

Det finns många butiker som säljer Abilica i Sverige. Våran butik heter Träningspartner och ligger i Ystad i Skåne.

Retur och reklamationer

Skicka varan till följande adress:

Mylna AB
Kallebäckvägen 8
55593 Jönköping

Du måste betala frakten själv.

Kontakta oss genom kontaktschemat längst ner på sidan så hjälper vi dig.

Kontakta oss genom kontaktschemat längst ner på sidan så hjälper vi dig.

Du kommer få pengarna tillbaka.

30 dagar. Ångerrätten gäller ej om varan är använd och om orginalemballagen är skadad godkänns inte returen och vi kommer då att återsända varan till dig och debitera dig fraktkostnad för detta. Om varan levereras i en förpackning som inte går att öppna utan att skada förpackningen så har du som konsument rätt att öppna förpackningen för att granska din vara, utan att din returrätt förbrukas.

Betalning Klarna

Kortbetalningar sker genom Klarna. All överföring av information sker i krypterad form. Vid kortbetalning uppges kortnummer, kortets giltighetstid, CVC-kod samt för vissa kort en 3D Secure-kod.

Om du vill returnera en produkt kommer vi kreditera fakturan. Skicka med fakturan i paketet och du vill få pengarna tillbaka.

När ordern skickas får kunden en faktura från Klarna på mejl. Fakturan förfaller efter 14 dagar. Det finns också en Klarna app som kunden kan ladda ner och få översikt over alla fakturor etc.

Faktura
När ordern skickas får kunden en faktura från Klarna på mejl. Fakturan förfaller efter 14 dagar. Det finns också en Klarna app som kunden kan ladda ner och få översikt over alla fakturor etc.

Delbetalning
Genom vårt samarbete med Klarna kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.Genom vårt samarbete med Klarna kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

Kort
Kortbetalningar sker genom Klarna. All överföring av information sker i krypterad form. Vid kortbetalning uppges kortnummer, kortets giltighetstid, CVC-kod samt för vissa kort en 3D Secure-kod. 

Klarna Direkt
Om du har anslutit ditt bankkonto till Klarna kan du använda Klarna Direkt som betalsätt. Det innebär att du betalar i kassan genom att identifiera dig med Mobilt BankID. När din beställning skickas från e-butiken får du ett mejl från oss om att vi drar pengarna från ditt konto inom en till tre dagar. Om vi inte kan dra pengarna från ditt konto skickar vi en faktura via mejl istället.

Tasta in din rabattkod när du beställer varan. Du vill automatiskt få avslag i priset på varan du beställer.

Jag vill avbeställa min order

Kontakta oss genom kontaktschemat längst ner på sidan så hjälper vi dig.

Kontakta oss genom kontaktschemat längst ner på sidan så hjälper vi dig.

Om du inte hittar svar på din fråga kan du fylla i kontaktformuläret så kontaktar vi dig.

 

Gäller din fråga service eller reservdelar kan du kontakta våran serviceavdelning här

Close Cart